Ja, ik wil
meer weten!
Bekijk de video

Documenten digitaal verwerken.
Enterprise Content Management (ECM) met Konica Minolta.

ECM maakt al uw medewerkers het leven makkelijker.

Bedrijven hebben vandaag de dag te maken met ontelbaar veel documenten en gegevens, die moeten worden verwerkt en beheerd. Vroeger schoof u dikke dossiermappen in grote kasten; tegenwoordig kunt u gebruikmaken van slimme automatiseringsoplossingen, die naadloos worden geïntegreerd in uw interne processen en toepassingen. De sleutel voor slimme ondernemingen heet Enterprise Content Management (ECM).

Met ECM kunt u content, documenten en dossiers eenvoudig en veilig vastleggen, delen, beheren, opslaan, archiveren en beschikbaar stellen. Het grote voordeel: uw medewerkers hebben op elk gewenst moment toegang tot de benodigde gegevens die zijn opgeslagen in uw ECM-platform. Zo verlopen uw informatieprocessen snel en stressvrij. Al uw medewerkers zijn altijd up-to-date en kunnen probleemloos hun werk doen. Met oplossingen voor Enterprise Content Management houdt u grip op alle belangrijke informatie in uw bedrijf.

 

 

Meer dan moderne bedrijfssoftware.

Wat is Enterprise Content Management?

Enterprise Content Management ofwel ECM omvat verschillende software-onderdelen die uw onderneming of organisatie helpen uw documenten en informatie digitaal te beheren. Zo kunt u uw mogelijkheden elke dag ten volle benutten. ECM is als concept voor strategie en management een van de belangrijkste informatieplatforms voor uitwisseling, communicatie en samenwerking.

Met ECM kunt u onder meer:

  • Elektronische documenten efficiënt beheren en bewerken.
  • Kennis en bedrijfsinformatie langdurig digitaal opslaan.
  • Bedrijfsprocessen digitaliseren en optimaliseren.
  • Binnen het bedrijf snel informatie vinden, doorsturen en koppelen.
  • Borgen dat informatie veilig, raadpleegbaar, onveranderbaar en traceerbaar wordt opgeslagen.
  • m.v. maatregelen zoals versleuteling strenge beveiligingsnormen naleven.

Documenten veilig vastleggen, verwerken en archiveren

Hoe werkt ECM?

  • Overal in het bedrijf worden gegevens en informatie vastgelegd (Capture). Documenten worden vanuit de uiteenlopende bronnen centraal opgeslagen, geïndexeerd en in digitale mappen geordend. Zo integreert u de papieren wereld in uw IT-omgeving (Workflow Management).
  • Alle soorten informatie, dossiers en documenten worden op een centrale ECM-basis beheerd (Document management) voor alle medewerkers in het bedrijf (Collaboration). Zo hebben alle medewerkers, ook zij die niet op kantoor werken, altijd de beschikking over dezelfde informatie.
  • De gezamenlijke kennis wordt opgeslagen (Store) op aangewezen locaties. Zo kan men er zeker van zijn dat documenten, gegevens en digitale mappen bewaard blijven.
  • Informatie wordt op verschillende manieren gepubliceerd (Deliver). Dat kan gebeuren via printen op een multifunctional of via digitale weergave op uw computer of uw smartphone. 
  • Informatie wordt bewaard (Preserve) om te voldoen aan wettelijke vereisten en dossiers, documenten en kennis worden bewaard in het bedrijfsarchief (Records Management).

Stressvrij. Smart. En veilig.

Wat zijn de voordelen van ECM?

  • Documenten en gegevens worden veilig en digitaal vastgelegd.
  • Iedereen heeft snel toegang tot de benodigde gegevens.
  • Arbeidsprocessen verlopen sneller en medewerkers kennen de actuele stand van zaken.
  • Bedrijfsprocessen en aanlevering van gegevens verlopen transparant en consistent.
  • Minder kopiëren, opslaan en distribueren bespaart kosten.
  • Workflows en bedrijfsprocessen kunnen in het hele bedrijf worden geautomatiseerd.
  • Medewerkers worden productiever door snelle toegang tot gegevens, ongeacht hun locatie.
  • Medewerkers kunnen zich meer richten op hun kernactiviteiten.

Enterprise Search in de praktijk.

Enthousiaste klant Robatech vertelt over zijn ervaring.

In bijna alle bedrijven is informatie verspreid over het netwerk opgeslagen, op verschillende mappen en kanalen. Zo ook bij Robatech, wereldwijd de nummer 2 in lijmsystemen. Lees hoe Robatech de reactiesnelheid naar hun klanten aanzienlijk verbeterde, met behulp van de indexeringskracht met de Enterprise Search-oplossing van Konica Minolta. 

Deze oplossing brengt alle relevante informatie uit mappen, MS Office-bestanden, e-mailbijlagen, CRM- en ERP-gegevens bij elkaar in één systeem. Alle medewerkers hebben zo eenvoudig toegang tot deze informatie. Zonder te moeten switchen tussen verschillende toepassingen en gebruikersinterfaces. Wilt u hier meer van weten?

Voordelen van digitale factuurverwerking

De wereld om ons heen is aan het veranderen. Van analoog naar digitaal. Dit zorgt voor nieuwe uitdagingen die vragen om nieuwe oplossingen. Om niet achterop te raken in de strijd om de klant zal je moeten meebewegen. Digitalisering van bedrijfsprocessen kan hier onderdeel van zijn. Om te beginnen met het inkoopfactuurverwerkingsproces. Hoe? Dat wordt verteld in deze presentatie.

In deze opname van ons webinar over de voordelen van digitale factuurverwerking wordt eenvoudig uitgelegd wat de verschillen zijn tussen handmatige en digitale verwerking, de voordelen van het digitaliseren en tips om nog meer profijt te hebben van digitalisering binnen organisaties.

Onze Oplossingen

E-mail archiveren en beheren
Inkomende post digitaliseren
Inkomende facturen verwerken
Contracten digitaal beheren
Digitaal kwaliteitsmanagement
Digitale personeelsdossiers
Digitale klantendossiers
Processen automatiseren
Oplossing voor Enterprise Search: informatie zoeken en vinden
Klachtenmanagement

Onze partners

Maak kennis met onze ECM-oplossingen.

De experts van Konica Minolta geven u graag advies.

Enterprise Content Management is de sleutel tot slimmer ondernemen.  
U wilt nooit meer anders werken.